Fråga från Martin från Vaxholm

Hej, vi har nyligen köpt en villa i Vaxholm (byggår 2008). Vi vill undersöka/utesluta om vi har sättningar i vårt hus eller inte. Saken är den att vi tex noterat mindre sprickor på innerväggar, ett fönster som är svårt att stänga samt nyligen ett fönster på bottenplan som spruckit av sig självt. När vi köpte huset fanns sprickor i kakel i badrum på övervåning (som enligt säljaren uppstod ca 2010 men som därefter inte blivit större).

Svar från Micke

Hej Martin,

Tack för din fråga.

Jag har satt dig i kontakt med experter jag känner i ditt område.

Med vänliga hälsningar,
Micke

PS: Här är villkoren kring ansvar och liknande för mina tips, frågor och svar på husgrunder.com och läs mer om hur jag jobbar med denna hemsidan här.
:DS

Fick du hjälp av denna artikel